temat ciągle wraca...
Skoda nie odpuszcza, tym razem próbują "powalczyć" z Loganem
http://moto.onet.pl/16422...kul.html?node=2
w sumie to wypada się tylko cieszyć... konkurencja wymusi większą dbałość o klienta i jakość oferowanych samochodów...
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-04-20, 20:32
A wystarczyło po prostu przy projektowaniu fabii II opracować również wersję sedan lub wprowadzić ją choćby po debiucie hatchbacka (jak to miało miejsce w przypadku I generacji)
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-04-21, 08:31
fi, wygląd jest zawsze kwestią dyskusyjną, dla mnie na przykład fabia I sedan była jednym z ładniejszych, niewielkich sedanów na bazie auta segmentu B...
A nie wiem, opatrzyla mi sie dostatecznie, bo od 10 lat ogladam ja nader czesto z zewnatrz jak i od srodka - wiec wypowiadac sie nie moge
Jasne, wyglad sprawa gustu, ale pewne rzeczy (proporcje) sa mierzalne i da sie powiedziec, ze np. pierwsza thalia ma je zdrowo zaburzone.
Ostatnio zmieniony przez fi 2011-04-21, 08:44, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-04-21, 08:54
fi napisał/a:
No brzydal by wyszedl z tej fabii sedan wiekszy nawet od logana, co wydaje sie byc niemozliwoscia :)
A co do powracajacego tematu - musi powracac, bo obie marki sa "bida-markami" duzych koncernow samochodowych - to musza ze soba konkurowac i tyle...
a czasów jak RFN był miejscem porządnej gospodarki ( tak do początku lat 90-tych ) Niemiec kupował samochód za roczną pensję, jak mu nie starczało - kupował używany, potem wszedł konsumpcjonizm i zaczęli kupować na kredyt wypasione limuzyny za dużo więcej i gospodarka niemiecka nie jest już tym co była - Niemcu narzekają że gospodarkę popsuło euro a raczej zrobił to konsupcjonizm.
Na zachodzie Skody i Dacie są kupowane nie przez biednych - ci kupują używane samochody a przez rozsądniejszą część ludzi o średnich dochodach - nie każdy tam zarabia rocznie netto 40 - 50 tyś euro. Tak więc nie jest według mnie prawdą że są to Bida-marki, są to samochody do jeżdżenia dla ludzi o średnio-niższych dochodach ( a u nas dochód netto pozwalający za roczną pensję kupić Dacię lub Skodę jest już całkiem niezłym dochodem )
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2011-04-21, 08:59, w całości zmieniany 1 raz
No brzydal by wyszedl z tej fabii sedan wiekszy nawet od logana, co wydaje sie byc niemozliwoscia :)
Jak dla mnie Fabia II do jeden z najbrzydszych samochodów świata (tzw. Cywilizowanego). Przed zakupem samochodu przez chwilę rozważałem fabię, ale z powyższych powodów odpadła w przedbiegach.
Co do Logana Ph I to faktycznie nie jest piękny, ale Ph II już nie jest taki tragiczny a MCV nawet mi się podoba.
Wiem że to wszystko kwestia gustu, a gustach nie powinno się dyskutować, ale fabię uważam za tak koszmarnie brzydki samochód, że musiałem się odezwać (Fabia I nie była takim koszmarem)
PiotrWie napisał/a:
Na zachodzie Skody i Dacie są kupowane nie przez biednych - ci kupują używane samochody a przez rozsądniejszą część ludzi o średnich dochodach - nie każdy tam zarabia rocznie netto 40 - 50 tyś euro. Tak więc nie jest według mnie prawdą że są to Bida-marki, są to samochody do jeżdżenia dla ludzi o średnio-niższych dochodach ( a u nas dochód netto pozwalający za roczną pensję kupić Dacię lub Skodę jest już całkiem niezłym dochodem )
I tu się zgodzę, ponadto Dacie Skody i inne tym podobne samochody kupowane są często jako drugi albo kolejny samochód dla rodziny, może być również jako samochód dla dziecka.
W Polsce, ktoś kto kupuje nowy samochód od razu posądzany jest o utratę rozumu, bo przecież lepiej kupić 2-3 latka od Niemca w full opcji. A jak jeszcze ktoś zdecyduje się na Dacię to już w ogóle wariat.
Skoda przez ostatnich dwadzieścia lat wyrobiła sobie całkiem niezłą markę w Europie, więc wprowadzenie konkurencji dla Logana może być lekkim ciosem dla Renault.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-04-21, 10:45
Można tak to widzieć, ale można i odwrotnie - skoro Skoda wprowadza specjalny model jako konkurencję dla Logana to znaczy że wprowadzenie przez Renault marki Dacia mocno VW zabolało
Można tak to widzieć, ale można i odwrotnie - skoro Skoda wprowadza specjalny model jako konkurencję dla Logana to znaczy że wprowadzenie przez Renault marki Dacia mocno VW zabolało
Albo zabolało ich to, że Skoda całkiem nieźle się sprzedaje i konkuruje nie tylko z tańszymi od VW markami ale również z samym VW. W końcu sporo osób oraz co gorsza (dla VW) firm wybrało Superba w miejsce Passata. A Octavii na ulicach można spotkać więcej niż Golfa czy Jetty.
W związku z czym może jest to „wskazanie” nowej drogi dla Skody jako uzupełnienie oferty a nie tworzenie wewnętrznej konkurencji.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-04-21, 12:41
Grunschlk napisał/a:
W Polsce, ktoś kto kupuje nowy samochód od razu posądzany jest o utratę rozumu, bo przecież lepiej kupić 2-3 latka od Niemca w full opcji. A jak jeszcze ktoś zdecyduje się na Dacię to już w ogóle wariat.
Jakby kupował od Niemca toby nie było źle - dobrze utrzymane 3-letnie auto jest niewiele gorsze od nowego, kupują kilkuletnie samochody od polskiego handlarza, a ponieważ używane samochody w Niemczech są o ok. 10% droższe niż w Polsce ( bez kosztów sprowadzenia) czyli żeby zarobić na opłaty i swój zysk trzeba sprowadzić samochód "nur fur export" czyli po takim wypadku że w Niemczech nie wolno go zarejstrować. Potem naprawa metodą prawie chałupniczą i jest "nówka, którą 80 letni dziadek jeździł do kościoła" Już bezpieczniej jest kupić samochód nastoletni - jego wartość końcowa czyni nieopłacalnym reanimację pojazdu owiniętego wokół drzewa.
I tak było zawsze - jak w 1992 przywiozłem samodzielnie kupione Audi 100 wszyscy mówili że przepłaciłem - przecież na polskiej giełdzie można było kupić taniej - a potem jak jeździłem 6 lat prawie bez awarii to się dziwili dlaczego.
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-04-21, 12:48
Grunschlk napisał/a:
Albo zabolało ich to, że Skoda całkiem nieźle się sprzedaje i konkuruje nie tylko z tańszymi od VW markami ale również z samym VW. W końcu sporo osób oraz co gorsza (dla VW) firm wybrało Superba w miejsce Passata. A Octavii na ulicach można spotkać więcej niż Golfa czy Jetty.
W związku z czym może jest to „wskazanie” nowej drogi dla Skody jako uzupełnienie oferty a nie tworzenie wewnętrznej konkurencji.
Sądzę że akcjonariuszom Audi-VW jest obojętne która marka im przyniesie dywidendę, prezesi też chcą premię i nieważne za wyniki którj firmy - tak więc ci krzy o tym decydują nie mają w tym interesu. Oczywiście nie chcą bezpośredniej konkurencji bo to kosztuje.
U mnie w pracy są prawie wszyscy zachwyceni wyglądem Stepwaya, nawet posiadacze Fabii. Tylko mój zmiennik powiedział że nigdy by takiego auta nie kupił, wolałby 3 letniego VW (pewnie z drzewa zeskrobanego ). Teraz jeździ Passatem B5 1.9 TDI albo TICO. Z tego co wiem, zawsze pod którymś w robocie leży... by móc wrócić do domu
U mnie w pracy są prawie wszyscy zachwyceni wyglądem Stepwaya, nawet posiadacze Fabii. Tylko mój zmiennik powiedział że nigdy by takiego auta nie kupił, wolałby 3 letniego VW (pewnie z drzewa zeskrobanego ). Teraz jeździ Passatem B5 1.9 TDI albo TICO. Z tego co wiem, zawsze pod którymś w robocie leży... by móc wrócić do domu
Świetnie to oddaje reklama Dustera, dopóki ktoś nie wie, że to Dacia to jest fajny ale jak prawda wyjdzie na jaw to "10 letnie polo z TDI jest lepsze".
w sumie to wypada się tylko cieszyć... konkurencja wymusi większą dbałość o klienta i jakość
To dość optymistyczne założenie. Zawsze wydawało mi się że produkty, jakie by nie były, powstają dla zysku a nie przyjemności klientów.
ale w tym nie ma sprzeczności... chcąc osiągnąć zysk trzeba coś sprzedać...a jak konkurencja oferuje coś atrakcyjniejszego to trzeba to zmienić.... czym? lepszą ceną, jakością, wyposażeniem...
ale w tym nie ma sprzeczności... lepszą ceną, jakością, wyposażeniem...
Jasne, na każdym innym rynku, i z każdym innym modelem.
To auto jest dla tych mniej zamożnych. Więc wydaje mi się że cena pociąga jakość w dół niestety. :(
Jakość którą dostajemy wymuszona jest minimalizowaniem kosztów serwisu gwarancyjnego.
I to nawet nie jest ich wina, poprostu jeśli ich koszty będą większe to zysk nie pokryje przyszłych wydatków związanych z wymuszonym przez konkurencję postępem.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-04-21, 19:56, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum