Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wynajem toru "Kielce" lub "Poznań"
Autor Wiadomość
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-08-12, 19:10   Wynajem toru "Kielce" lub "Poznań"

Witam. Nie wiem jak Wy, ale ja mam takie małe marzenie wybrać się na tor i sprawdzic możliwości autka plus swoje. Można przy okazji zrobić zlot czy nawet fajny piknik. Co Wy na to ??
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-08-12, 19:54   

jjmalin,

Jeżeli się chcesz sprawdzić wystartuj swoim wozem w KJS organizowanych przez Kluby lub związki motorowe. Jest to wstęp do uzyskania licencji sportowej a zarazem porównanie możliwości swojego auta jak i Twoich możliwości i umiejętności jako kierowcy.

Raczej nie polecam bez przygotowania jazd po torze w Poznaniu, czy tez małej pętli w Kielcach.

Pozdrawiam
:-)
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-12, 21:02   

I chciałbym, i boję się. :)

Z jednej strony - to jedyna okazja, żeby bez narażania innych sprawdzić możliwości swoje i samochodu.

Z drugiej - akurat Dacie to nie są samochody z najniżej położonym środkiem ciężkości i najtwardziej zawieszone, więc trochę strach, że się ktoś wywali. Parę razy sprawdzałem (na zamkniętej drodze), co się stanie przy próbie wejścia w zakręt MCVką przy za dużej prędkości i wyszło, że to bardzo bezpiecznych samochód :) - nic się nie dzieje. W tym sensie, że się nie przechyla, bo też i nie skręca - podsterowność jest tak gigantyczna, że właściwie można robić cokolwiek, samochód i tak pojedzie prosto, a przyczepności raz straconej nie odzyskamy nigdy. :]

Najfajniej by było, gdyby ewentualne przejazdy na torze zostały poprzedzone szkoleniem/pogadanką z kimś umnym, żeby z jednej strony sobie nie zrobić krzywdy, ale też i czegoś się nauczyć. Bo jak ktoś ma tylko doświadczenie z playstation, to czarno widzę. :]
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-08-12, 21:06   

Ja bym chętnie pośmigał, taki Fordzik Ka niby śmieszne auto, mizerne 50 kucyków zmienione na 60, ale zawieszenie niskie, twarde, do tego koła idealnie w narożnikach nadwozia i fajny układ kierowniczy ;) Na firmowym, zamkniętym parkingu można się pobawić, aczkolwiek mnogość latarni z równie twardymi jak zawieszenie :mrgreen: słupami zniechęca do szaleństwa totalnego
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-08-12, 21:55   

A ja bym prosił, żeby się wstrzymać tak na rok z pomysłem, z pewnych powodów ;D

jjmalin
A ty się lepiej podszkol, bo przypominam że wyjeżdżając z parkingu swoją zagazowaną Sandy Cię wyprzedziłem :D
Ostatnio zmieniony przez czaju 2011-08-12, 21:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-13, 00:47   

bebe napisał/a:
nie skręca - podsterowność jest tak gigantyczna, że właściwie można robić cokolwiek, samochód i tak pojedzie prosto, a przyczepności raz straconej nie odzyskamy nigdy

Eee? Dokładnie przedwczoraj postanowiłem ponowić test zachowania mojej daćki przy nagłych ostrych zakrętach, po 4 latach eksploatacji opon. Skorzystałem z pustego asfaltowego parkingu przed pobliskim centrum handlowym - rozpędzałem się do 40-50 km/h i próbowałem nie wywrócić się na bok (; mimo skręcania możliwie pod kątem prostym...

Owszem, mcv-ka rzeczywiście niespecjalnie się przechyla mimo mocnego dociśnięcia zewnętrznego koła z przodu, a opony głośno protestują przeciwko takim akrobacjom (odgłos jakby jazda po tralkach?), ale przyczepności nie tracą i auto z grubsza jedzie po założonym przez kierowcę torze. Tylko trzeba naprawdę mocno dzierżyć koło sterowe...

TSD trzeba by to kiedyś zrobić w większym gronie - techniki w końcu są pewnie różne, to może i wpływają na wyniki (;
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-08-13, 07:47   

IMHO nawet Sandero (nie wiem jak MCV) jest bardzo podsterowne. Może na równym asfalcie jest to niewyczuwalne, jeśli jednak zakręt (nie łuk) jest pod górę to z prędkością +50-60kph można pomarzyć żeby się w nim zmieścić - no ale już taka natura samochodów FWD.

Nie zgodzę się jednak z tym, że nasze samochody bardzo trudno wyprowadzić z poślizgu (tutaj sporo ma do gadania bardzo wysoki profil opony), na pewno są bardziej przewidywalne niż Golf II w którym amortyzatory wybiły się dwóch właścicieli temu ;p
Ostatnio zmieniony przez czaju 2011-08-13, 07:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-13, 13:55   

laisar napisał/a:
bebe napisał/a:
nie skręca - podsterowność jest tak gigantyczna, że właściwie można robić cokolwiek, samochód i tak pojedzie prosto, a przyczepności raz straconej nie odzyskamy nigdy

Eee?

W porównaniu z mazdą 323F z wielowahaczowym zawieszeniem. :)

laisar napisał/a:
Skorzystałem z pustego asfaltowego parkingu przed pobliskim centrum handlowym - rozpędzałem się do 40-50 km/h i próbowałem nie wywrócić się na bok (; mimo skręcania możliwie pod kątem prostym...

Też masz taki obłędny efekt, kiedy po ruchu kierownicą opony, zawieszenie i cały samochód "przestawiają" się w zakręt? :D Kiedy pierwszy raz mi MCV-ka to zrobiła, myślałem, że umrę ze śmiechu i przerażenia jednocześnie. :D

laisar napisał/a:
TSD trzeba by to kiedyś zrobić w większym gronie - techniki w końcu są pewnie różne, to może i wpływają na wyniki (;

Ja to robię konfesjonalnie, czyli dociążając przednią oś przed zakrętem i przyspieszając od szczytu zakrętu.

Żeby nie było - nie uważam, że MCV-ka prowadzi się źle. Ona po prostu prowadzi się, jak wysoko zawieszona furgonetka z ogromnym rozstawem osi. :]
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-14, 16:06   

bebe napisał/a:
W porównaniu z mazdą 323F z wielowahaczowym zawieszeniem. :)

No, nie - nie chodziło mi po podsterowność, która faktycznie jest duża, ale o sugerowanę utratę przyczepności...

Cytat:
Też masz taki obłędny efekt, kiedy po ruchu kierownicą opony, zawieszenie i cały samochód "przestawiają" się w zakręt?

Hmm - nie? Albo nie zauważyłem...

Cytat:
Ja to robię konfesjonalnie, czyli dociążając przednią oś przed zakrętem i przyspieszając od szczytu zakrętu.

Wypróbuję - ja trenowałem po prostu nagły zakręt, bez hamowania, ze stałą prędkością lub ze zdjęciem nogi z gazu.

Cytat:
prowadzi się, jak wysoko zawieszona furgonetka z ogromnym rozstawem osi. :]

Nie wiem, jakimi furgonetkami jeździłeś, więc nie będę zaprzeczał, bo sam wiesz lepiej co uważasz (; - ja jednak określiłbym charakterystykę jako pośrednią: jest oczywiście znacznie gorzej niż w jakichś tam pojazdach focuso-podobnych (ale tylko na gładkim asfalcie d: ), natomiast też o niebo lepiej względem "zwyczajnych" dostawczaków. Czyli jak cała MCV-ka - "ni pies, ni wydra" (((:
 
Kotus 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-14, 17:57   

Wiesz co jjmalin, nieźle nadawałby się do tego celu tor w Radomiu (Automobilklub Radomski). Bardzo kręty i z krótkimi prostymi, a więc bezpieczny. Można by też spróbować toru rallycrossowego w Słomczynie, z mieszaną szutrowo-betonową nawierzchnią... Po obu jeździłem kiedyś PF 126p gr. A.
Ostatnio zmieniony przez Kotus 2011-08-14, 18:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-08-14, 19:49   

akurat Kielce i Poznań to są znane tory. inne też wchodzą w gre
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-08-28, 20:54   

a może lepiej chodźmy na go-karty...
 
tweeciak 



Marka: Dacia
Model: Sandero STEPWAY
Silnik: 1.5 DCI
Rocznik: 2010
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 329
Skąd: mazowieckie/łódzkie
Wysłany: 2011-08-29, 07:39   

Bylem na torze w Kielcach (Miedziana Góra) z "poprzednim" samochodem na kursie doszkalania jazdy SJS (Szkola Jazdy Subaru)-Chcialem zobaczyc zachowania samochodu w roznych sytuacjach. Jak szukalem firmy szkoleniowej-to moim jednym z podstawowych warunkow byla "nauka" na wlasnym samochodzie. Calodniowe szkolenie kosztowalo wtedy okolo 350 -400 zł (2 lata temu)- od 9 do 12 teoria-a pozniej od 12 do 17 praktyka. Wiem ze organizuja szkolenia dla firm - moze rowniez dla grup "zorganizowanych", przy klubowym spotkaniu....przy znacznej znacznej grupie-mozna by wynajac tor i...instruktorow.
Moze...jakis "sponsor"????? - wkoncu poprawa bezpieczenstwa ruchu na drodze:)

jeszcze jedno...
Z tego co slyszalem..wynajecie toru to koszt 400 zł za godzine i 3000 zł za dobe - dzielac na ilosc samochodow....uwazam ze nie drogo.
Ostatnio zmieniony przez tweeciak 2011-08-29, 07:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne