Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-10-30, 01:26
Wymiana oleju silnikowego - kiedy, jaki, ile?
Autor Wiadomość
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-08-27, 11:46   

tak się dowiedziałem. bo powiedział mi że robili coś takiego ale juz nie robią w związku z tym zarządzeniem... Mador - Gadocha w Jaworzu k. Bielska
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-08-27, 16:40   

jeśli prawda, to Sandero jedzie do znajomego warsztatu, gdzie zostanie wykonane wszystko zgodnie z procedurami, a jak coś się sypnie pójdzie do ASO na gwarancje, zgodnie z dyrektywą GVO czy coś takiego...
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2011-08-27, 19:43   

ale zdajesz sobie czaju na jaką szarpaninę w tym momencie się piszesz z gwarantem będzie jazda bez trzymanki
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-08-27, 20:37   

Sanderka jest już bliska wygaśnięcia RESZTEK gwarancji, to po pierwsze.
A po drugie, szarpałem się tylko w jednym ASO, którego serdecznie nie polecam (i to będę powtarzał do znudzenia, bo jedyne co potrafią to zbyć klienta - przypominam że od kilku miesięcy czekam na obiecaną historię naprawy z 2009 roku)

Niestety trzeba pomału ASO przyzwyczajać do konkurencji, bo sobie zwyczajnie pogrywają. Jest wolny rynek, prawo jest po stronie konsumenta (nawet ekspertyzy jak się im coś nie podoba mają być wykonane na ICH koszt), jeśli nie pasuje mi coś finansowo i uznaję że taniej, przy zachowaniu standardów, wykona serwis ktoś inny i on wykona go zgodnie ze standardami (patrz wyniki ekspertyzy, które mogą stwierdzić że w tym momencie "gwarantem" jest inny zakład) to dlaczego nie.

Myślę jednak, że każdy chce sprzedawać samochody, i że każdy chce zachęcać do serwisu właśnie u niego. Myślę, że postąpienie "na pańskim oleju nie" przeczy prawu, ponieważ czy to oznacza, że cały serwis powinien być pakietowy (tj. przyjeżdżam 15letnią Megane na serwis z własnym olejem i mi odmawiają), a jeśli tylko samochody na gwarancji, to coś jest nie tak, bo jeśli tak to ja chce "poza gwarancyjny" u Tych państwa. Niestety taka pozycja nie istnieje, bo wtedy wykonałem serwis zgodnie z ustaleniami gwarancji (które to są pewnego rodzaju klauzulami zakazanymi i w świetle tych przepisów podskakujące Renault Polska, bądź każdy inny importer samochodów odmawiając naprawy "ze względu na zły serwis" naraża się na dodatkowe koszta, niezadowolonego klienta, a w końcu na naprawę, której chcieli uniknąć).

Może nie wygląda to aż tak słodko, jednak mam poważne zastrzeżenia co do informacji, że mam narazić mój samochód na to, że ktoś chce się pozbyć np. nieużywanego starego oleju, co nie przyniesie dodatkowych kosztów w trakcie gwarancji, a zapewne w niedalekiej odległości od końca gwarancji.

Moje zdanie i tak znacie - gwarancja to sposób na wyciągnięcie dodatkowej kasy (np. 7 lat w Kii), a w trakcie tego serwisu przepłacisz więcej niż na ew. naprawy (jeśli nie w konkretnym samochodzie, to na pewno na przestrzeni całego życia - chyba że jesteś pechowcem). Wymień klocki w ASO, a wydasz tyle co na wymianę wszystkiego zużywającego się w hamulcach i z przodu i z tyłu, kup olej ze dwa razy, a będziesz miał kasę na wymianę paska rozrządu itd.
Części eksploatacyjne w ASO niestety są drogie, przy czym IMHO robocizna jak na warunki w jakich przebywa (może przebywać) samochód (tj. podnośniki, duża, czysta hala etc) jest w rozsądnej cenie, dlatego mój samochód pojawiał się do tej pory w ASO (nawet świadomie decydując się na przepłacenie za inne elementy).
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-08-27, 21:19   

Witam

Ma ktoś może nr ref filtra oleju do Sandero 1,6 MPI?
_________________

 
Dawid 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 Dci 68@85
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 84
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2011-08-27, 22:23   

Ja usłyszałem coś takiego "czy wie Pan , że jeśli coś się stanie z silnikiem to ASO może poprosić o fakturę za filtr , olej (kupowany samodzielnie) nawet kilka lat wstecz by porównać zastosowany filtr i olej z oficjalną zatwierdzona listą zamienników?"
Jeśli kupionego przez nas towaru nie ma na tej liście bądź nie mamy faktur/paragonów może to być podstawą odmowy wykonania naprawy .
Pracownik ASO miał tu na myśli głównie filtr oleju (u mnie BOSCH)

Ciekawe jestem jak wygląda ta lista zamienników
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2011-08-27, 23:10   

Co do faktur - u mnie nie ma problemu, zbieram wszystko jak leci
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-08-29, 07:54   

Ja wysłałem właśnie oficjalne zapytanie do RP w tej sprawie i proponuję wszystkim zrobić to samo - jak robią takie jaja rzeczywiście, to niech się teraz uporają z korespondencją, a być może Mador dostanie po uszach, jeśli wyjdzie, że to samowolka ;-) poza tym mam wrażenie, że takie działania są niezgodne z prawem, ale to się sprawdzi akurat.
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-08-29, 12:41   

Dzwoniłem do wektora w bielsku i można mieć swój olej i filtr czyli nic się nie zmieniło.

Za miesiąc mam przegląd okresowy po 2 latach i pytałem o cenę
za przegląd 240pln wraz z usługą wymiany oleju + filtr oleju + uszczelka pod korek = 300PLN ,tyle zapłacę w aso do tego trzeba jeszcze dodać koszt własnego oleju.Wymieniają jeszcze filtr kabinowy ale ja wymieniłem we własnym zakresie. Bez własnego oleju i z wymianą filtra kabinowego całkowity koszt wynosi 600 PLN.

W porównaniu do innych marek nie jest to chyba dużo :-)
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2011-08-29, 12:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-08-29, 14:48   

Oficjalna odpowiedź z RP:

"W odpowiedzi na Pana maila informuje, iż Renault Polska nie wydało wspomnianej przez Pana decyzji. Uznawanie oleju czy innego asortymentu, z którym pojawia się Klient na przeglądzie, zależy tylko i wyłącznie od gestii serwisu Renault, jako jednostki prowadzacej indywidualną działalność gospodarczą."

To chyba kończy dyskusję.
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-08-29, 17:41   

no to Jaworze pojechało po bandzie ...
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-08-29, 17:51   

Mam podobną sytuację w nieautoryzowanym warsztacie. Jego właściciel wyznaje od lat żelazną zasadę: żadnych części i materiałów od klienta. On wykonuje naprawy i przeglądy, on jest odpowiedzialny za odpowiednią jakość usługi i dlatego używa tylko części, materiałów przez siebie zakupionych mając pewność, że pochodzą z wiarygodnego źródła.

"Panie, a klient to chce na wszystkim oszczędzać, wciska mi tu jakieś chińskie dziadostwo, albo tanie podróby z allegro i chce żeby samochód na tym cholerstwie jeździł, a jak się coś rozsypie, to oczywiście od razu moja wina. Panie, skąpy dwa razy traci."

Wystawił cennik za ewentualną wymianę rozrządu: 60-70 zł dobry pasek, 80-90 zł rolka, 100-110 zł pompa, 150 zł robocizna. "Olej możesz pan przynieść własny, ale żeby był taki sam jak ten w silniku."
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-08-29, 18:53   

A mnie fachowcy z ASO chcą lać do silnika olej, który nie spełnia norm RP - excellium ldx 5W40 - nigdzie nie znalazłem informacji, by spełniał normę RN0710. Jedynym olejem (oczywiście Elf), który spełnia tę normę jest evolution sxr 5W40.
Jeżeli nie przywiozę własnego oleju, to mam 100 % pewność, że fachowcy w ASO wleją mi do silnika olej, który nie spełnia norm.
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-08-30, 07:35   

Do diesli tez leją 5w40 Ldx i tez nie ma nim normy RN710 a evolution sxr 5w40 nigdzie poza seriwsem nie da się kupić, do benzyniaka to chyba 530 albo 0w30 powinni lać.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-08-30, 08:09   

Poza Elf normę RN 0710 spełniają jeszcze takie oleje jak:

Lotos Traffic Pro 505.01 SM/CF SAE 5W40
Motul Specific 0700-0710 SAE 5W40
Castrol Magnatec B4 5W40 VW 50501
 
tabbert 


Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Lut 2011
Posty: 24
Skąd: KNURÓW
Wysłany: 2011-08-30, 09:37   

Cześć, mam pytanko bo tak zdania są podzielone...Mam DD 1.5 90KM z FAP i przejechany dystans 4500km czy wymieniać teraz po dotarciu olej czy czekać aż zbliżę się do zalecanego dystansu 30000 lub 2 lata? Aha i jaki ten olej ma być?Pozdrawiam i dziękuję za info
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-08-30, 09:51   

Mariusz napisał/a:
Witam

Ma ktoś może nr ref filtra oleju do Sandero 1,6 MPI?


77 00 274 177
cena : 46 zł
_________________

 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1208
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-08-30, 10:32   

tabbert napisał/a:
Cześć, mam pytanko bo tak zdania są podzielone...Mam DD 1.5 90KM z FAP i przejechany dystans 4500km czy wymieniać teraz po dotarciu olej czy czekać aż zbliżę się do zalecanego dystansu 30000 lub 2 lata? Aha i jaki ten olej ma być?Pozdrawiam i dziękuję za info

Masz 30 tys km i dwa lata ? Ja mam co 20 tys km i co rok przeglady... Moze 1.5 dCi 110 tak ma...
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-08-30, 10:47   

Czy olej elf excellium LDX to to samo co excellium NF ?
 
dundee 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 27
Skąd: Slask
Wysłany: 2011-08-30, 11:34   

podobno tak- zmienili tylko nazwe, ale moze jakis spec sie wypowie
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-08-30, 11:43   

Może nie tyle co nie spełnia, tylko mógł nie być badany pod kątem tej normy. A jeśli można, to poproszę szczegóły dotyczące tej normy i czy jest ona wymagana przez Renault, bo ostatnio to ja też przywiozłem excellium NF (ldx)
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1432
Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-08-30, 11:57   

Z tymi przeglądami w 1.5dci 110 FAP (być może że z 90FAP także) jest jakość dziwnie.
Ta wersja silnikowa ma wyposażona jest w OCS. Jest system diagnostyczny, określający interwał między zmiany oleju na podstawie sposobu eksploatowania samochodu, warunków w jakich jest użytkowany itp. Jednak są także ustalane wartości graniczne poza które nie można wydłużyć terminy serwisu - 2lata i 30.000km.
Ale wygląda na to różne ASO wprowadzają różne interwały zmiany oleju - jak można przeczytać - jednia mają co 20.000 lub co rok, inni co 30.000 lub 2 lata, mój teściu ma 15.000 lub co rok. O co chodzi ? ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-08-30, 12:07   

Wszystko macie w instrukcji i napisane i w książce przeglądów. Dodatkowo gościu w serwisie może wam wydrukować wszystkie wymiany i przeglądy po numerze vin. Ja mam przeglądy co 20 tys km lub co 2 lata.
Olej NF to olej na zachodnie rynki,
LDX był na środkową i wschodnią Europę.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
Piotrek721015 



Marka: Renault
Model: Captur
Silnik: 1.0 tce LPG TECHNO
Rocznik: 2024
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 447
Skąd: ZGY
Wysłany: 2011-08-30, 12:38   

Ja mam 1,5 dCi, 90 KM. Wymiana co 30 tys. lub co 2 lata. Wymieniłem po 7 tys. przebiegu na excellium NF.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1501
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-08-30, 14:16   

jackthenight napisał/a:
Mariusz napisał/a:
Witam

Ma ktoś może nr ref filtra oleju do Sandero 1,6 MPI?


77 00 274 177
cena : 46 zł



Dzięki JACKTHENIGHT
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne